A játék (+a Steam + a Source motor) elkészítése 40 millió dollárba került. A Valve tervei szerint a HL2-ből 15 millió példányt fognak eladni az elkövetkező három év alatt, ami 700 millió dolláros forgalmat jelent.
A Source motort már tucatnyi fejlesztő vette meg, de egyelőre csak a Troika-féle Vampire és az Arkane Studios (Arx Fatalis 2?) licence publikus. Vajon kik a többiek...?
A játékot - ez idáig egyedülálló módon - ugyan azon a napon, és ugyanabban az órában kezdték el árulni a világ összes órájában. A Valve saját fejlesztésű, internetes terjesztési és játékmenedzselő rendszerét (Steam) igénylő játékra annyian jelentkeztek be az első napon, hogy komoly fennakadásokat okozott a több százezer játszani akaró user.
Nézd végig a készítők litáját (vagy játszd végig a játékot, és akkor nézd meg), a végén van egy kis poén!
Mit hoz a jövő? Aki eddig nem mert volna mérget venni arra, hogy lesz Half-Life 3, azt a játék záró képsorai biztosan meggyőzik erről... Ez a távlati terv - bár az immár kész Source technológiának hála, a harmadik rész fejlesztése remélhetőleg nem fog öt-hat évig húzódni, mint a másodiké. A közeli jövőre nézve várható egy pályacsomag ATI Levels címen (ATI csúcskártyákra optimalizált, csodálatosan kinéző új szintek), Steamen letölthető, epizódonként adagolt új egyjátékos kalandok (a pletykák szerint Alyx, Eli és Dog főszereplésével), valamint egy állítólagos multiplayer mód, ami a gravitációs fegyveren alapszik. Plusz természetesen továbbra is fejlesztés alatt áll az öt éve bejelentett, legalább kétszer teljesen újrakezdett Team Fortress 2, és abban biztosak vagyunk, hogy hivatalos kiegészítőket is kapunk... |